Lentekriebels

27 februari 2012 - Ware, Verenigd Koninkrijk

Hallo iedereen!!!

Het is echt een beschamend lange tijd geleden dat ik jullie een update heb gegeven over m'n leventje hier in Engeland. Maar de lentekriebels hebben een positieve werking op mijn inspiratie. Even al mijn belevenissen sinds de laatste blog op een rijtje:

- Winter Wonderland in Hyde Park 17 dec: Elk jaar creëert het Hyde Park in Londen een heus Winter Wonderland. Duitse kerstmarktjes, attracties, live muziek, schaatsbaan, glühwein, kortom het echte winterse kerstgevoel. Zaterdag 17 dec ben ik hier met Uxua en sandra naartoe geweest.

- Een weekje later begon de kerstvakantie en mocht ik weer naar Nederland toe!! Vrijdag ochtend vroeg opstaan en met de eerste vlucht naar Nederland. Papa kwam mij ophalen bij Eindhoven airport, wat een luxe! Eenmaal thuis lekker met broer en zus de stad in gegaan op kadootjes te kopen en een bezoekje aan m'n vertrouwde kapper te brengen. 's Avonds kon ik gelijk aanschuiven in de Kapel van school voor het jaarlijkse kerstconcert. Heerlijk om weer even terug te zijn en omringd te zijn met vrienden en muziek. Daarna natuurlijk nog de stad in geweest voor een goed feestje. De volgende dag goed uitgeslapen en 's avonds de nachtmis bijgewoond in de kapel van school. De daaropvolgende kerstdagen waren gezellig maar wel wat rustig. Iedereen wordt ouder en krijgt meerdere 'verplichtingen' bij o.a. schoonfamilie. Woensdag kon ik weer eens een oppas adresje van dienst zijn samen met Tjalda. Erg leuk om de kids weer eens te zien. Tussendoor nog even naar de opening van de tentoonstelling van vriendinnetjes Yara en Liza geweest, waar ik me vereerd voelde met een fotootje aan de muur van mezelf! Zo gaaf, hun  Donderdag 29 dec naar 18e verjaardags feestje van Sylvia geweest waar de Bulgarijechicks bijna weer herenigd waren. Daarna nog naar housewarming geweest. Vrijdag 30 december zijn we me familie en aanhang naar Het NK baanwielrennen in Apeldoorn geweest waar Hylke die dag de sprint moest rijden. Was een gezellig familiedagje en Hylke heeft niet slecht gereden. Zaterdag oudjaarsdag dus lekker oliebollen gebakken met moeders. 's Avonds na een potje Machiavelli naar Yara en Zennar vertrokken om het nieuwe jaar feestelijk in te luiden. Nieuwjaarsdag zijn we bij opa langsgeweest in het verzorginshuis. Was erg fijn om hem weer even te zien. Toch moeilijk als je in het buitenland woont en niet zomaar langskunt. Maandag ben ik met Tjalda heerlijk gaan ontspannen in de sauna bij Welness Ridderkerk. Prachtig complex met vriendelijk personeel, echt een aanrader! Dinsdag avond gezellig met moeders naar Nova Zembla geweest. Kan me helaas wel enigzins vinden in wat er in de recensies wordt gezegd maar dat neemt niet weg dat ik het wel een mooi film vind. Donderdag 5 januari met Tjalda de stad afgestruind voor alle benodigdheden voor haar 'crea canvas prikborden'. 's Avonds alle lapjes stof, lintjes en fotolijstje vastgeplakt, creatief dagje! Zaterdag op de thee geweest bij Jasperina, weer gezellig bijgeklets en ik kon gelijk blijven om op de boefjes te passen. 's Avonds weer gezellig naar de Kurk geweest. De volgende dag was het helaas alweer tijd om terug te gaan naar Engeland.

- Zaterdag 14 januari werd er een Oh! Pair!meeting georganiseerd naar de Portobello Market in de Londense wijk Notting Hill. Leek me wel leuk om meer andere au pairs te ontmoeten. 's Ochtends zou ik nog even bij Jessica, het nichtje van de vorige au pair van het gezin waar ik nu werk, langsgaan. Zij woont in Londen in de wijk Shoreditch, vlak naast Liverpool Street station. Het was zo gezellig dat ik de starttijd voor de Oh! pair meeting mistte. Ben nog wel naar de Portobello Market geweest. Super gave vintage dingetjes en als je goed zoekt vind je ook koopjes. Jessica nodigde me gelijk uit om te blijven eten, logeren en mee uit te gaan! Ook zou er nog een andere Nederlandse au pair mee gaan. Eerst nog naar een optreden van The Jays, de band van Jes' vriend Dan en vervolgens nog naar een andere bar in Shoreditch. Zo rolde ik van een kopje thee in een supertoffe stapavond!!

- Het weekend erop was ik weer in Londen te vinden. Vrijdagavond met Veerle en andere au pairs uit haar uit eten geweest en wezen stappen in Killburn. Zaterdags gingen we met een groepje naar Westfield shopping centre, Europa's grootste winkelcentrum als ik het goed heb. Ben geslaagd voor nieuwe sandalen en een mooie sjaal. Zondags hebben we een toeristisch dagje gehad in het centrum (zie foto's). Zeer geslaagd weekend en veel nieuwe leuke mensen leren kennen!

- Nina, de vorige au pair, kwam donderdagavond aan voor een weekendje bij haar oude gastgezinnetje. Zaterdagavond had ik de au pairs uit de omgeving uitgenodigd voor een feestje bij mij thuis. Spelletjes gespeeld, pizza's besteld, was zeer geslaagd! Zag dan ook vroeg in de ochtend m'n bedje pas... De volgende dag was er een familiedag. Steve's ouders en zussen kwamen langs met aanhang. Gezellig met z'n allen gegeten en daarna vroeg m'n bed opgezocht om wat slaap in te halen. Nina was er smaandags nog dus zijn we lekker met de kids gaan zwemmen. Dat kan helaas niet als ik alleen ben, dus zodra er visite is maak ik daar gretig gebruik van :P

- Donderdag 2 februari stond er alweer een bezoekje gepland, Ilona komt een lang weekend langs vanuit Nederland! Overdag beetje de omgeving laten zien en 's avonds uit gegaan in Hertford. Vrijdag lekker een relaxed dagje thuis. Hadden niks gepland omdat ik eigenlijk moest oppassen. Inge ging namelijk het weekend naar Nederland voor haar verjaardag. Uiteindelijk bleek Steve de hele dag thuis te zijn dus ben ik eind van de middag met Ilona naar The Galleria in Hatfield geweest, een outlet shopping centre. Heb daar eindelijk nieuwe warme laarsjes mét goed profiel kunnen vinden bij Clarks. Bij GAP nog een leuk wollen jurkje gekocht een een suede tas bij French Connection. 's Avonds zijn we in Hertford naar de pub geweest met de andere au pairs. De volgende stonden we alweer vroeg op want Londen stond op de planning! Heeerlijk rondgestruind op de Portobello Market, de artistieke wijk Camden bezocht en 's avonds naar Piccadilly Circus en Strafalgar Square geweest. We zouden nog een drankje doen in een bar met 2 andere Nederlandse au pairs maar we waren zo moe van de dag dat we richting huis gingen. Door de sneeuwval werd dat een hele onderneming. We hadden gelukkig de laatste tube naar het station voordat de central line vanwege drukte werd gesloten. We waren ruim op tijd voor onze laatste trein, die gelukkig wél reed. Toen de trein een kwartier na vertrektijd nog op het perron stond werden we wel wat ongerust. Door problemen met de stroomvoorziening konden we helaas niet weg me deze trein. Gelukkig werd er een andere trein geregeld en konden we alsnog vertrekken. De trein deed er 2x zo lang over dan normaals maar hij rééd tenminste, iets wat ik van de treinen in NL niet kan zeggen bij de eerste vlokjes sneeuw. Uitgebrand kwamen we rond 2uur 's nachts in Ware aan waar inmiddels een dik pak sneeuw lag. En nu nog de heuvel trosteren om bij ons bedje te komen. Maar daar was ineens een buurman met zijn 4x4 Land Rover die ons een ritje naar huis aanbood, thank god! M'n bedje heeft nog nooit zo lekker aangevoeld volgens mij. De volgende ochtend buitengespeeld met sleetjes en ondanks de sneeuw toch naar Londen geweest, de treinen reden immers gewoon! Toeristisch tochtje gedaan met o.a. de Tower Bridge, London Eye, Big Ben, Parliament en Wesminster Abbey. Afgesloten met een stukje Oxford Street. Maandag is Ilona na haar vlucht gemist te hebben, uiteindelijk toch naar huis gekomen.

- 11 en 12 februari stond het jaarlijkse studieweekend van het koor en orkest weer op de planning. Vrijdagochtend 10 februari met de eerste vlucht naar Eindhoven gevlogen. Overdag afgesproken met schoolvriendinnetje Maria die hier woont. Door de koude temperaturen had ook ik last gekregen van schaatskriebels. Maria stelde bijna direct al voor om te gaan schaatsen op de ijsbaan, heel gaaf! Kon het niet maken om na m'n weekendje in Nederland zonder geschaatst te hebben weer terug te gaan naar Engeland. 's Avonds heb ik ook bij haar gegeten en heel lang gekletst met haar moeder. M'n peetouders kwamen me bij haar thuis ophalen want ik kon bij hun blijven logeren. De volgende ochtend ben ik afgezet op de Beukenhof voor het studieweekend. Heerlijk om weer even terug te zijn in dit gezelschap en muziek te maken met elkaar. Ik kon een viool leven van Takis Sideris (tevens de componist van het muziekstuk), echt een uitkomst aangezien ik geen eigen viool meer. Selini was helaas ziek en kon niet komen, maar ze had haar vader wel iets voor me meegegeven: een prachtig schilderijtje! Zo lief! Echt een supergaaf kado, ben er helemaal blij mee Er waren dit jaar helaas iets minder oud-leerlingen mee dan normaal, maar gezellig was het zeker. Zondag ben ik door een mede violist afgezet om het vliegveld in Eindhoven en zat m'n weekendje Nederland er helaas alweer op!

- 13 februari, jarig! Geen tiener meer maar een tigger, het gaat zo snel... Steve had slingers en ballonnen opgehangen en een NL'se verjaardags cd opgezet. En als kado: een voucher voor 2 voor een musical naar keuze, helemaal te gek! Moet m'n voucher nog verzilveren, maar er is zoveel keus! Kreeg in de loop van de week ook nog kleinigheidjes van de andere au pairs, maar het voelt toch anders dan m'n vorige verjaardagen in NL. Dat echt verjaardagsgevoel had ik niet echt, maar miscchien komt dat ook door de leeftijd (ahum).

- Afgelopen vrijdag eerst 's ochtends bij de beautysalon geweest voor wat behandelingen en 's avonds koers gezet richting Jessica. Haar vriend trad op in The Shoreditch, na het optreden zijn we nog naar een andere bar geweest. Zaterdag ging Jessica met mij mee naar Hertford en hebben we The Stonehouse onveilig gemaakt. Flink feestgevierd afgelopen weekend, wat kan die meid partyen! Zondag verder de hele dag beetje brakjes rondgehangen, meer konden we niet meer :P

- Woensdagavond komen m'n vriendinnetjes Yara en Liza langs voor een lang weekend, kijk er zo naar uit! En het weekend daarop komen Lotte en Selini naar Londen dus komende weken alleen maar leuke dingen op de planning!

1. lora:
    4 maart 2012
    wat leuk om alle (vaak herkenbare) Londen-dingen te lezen.
    Camden is leuk he
    Nog gefeliciteerd met je vetjaardag

groetjes,
    Lora