Het avontuur in Edinburgh

14 december 2011 - Ware, Verenigd Koninkrijk

Heey allemaal!

De tijd vliegt voorbij. Inmiddels zit ik hier alweer 3½ maand. Dat betekent dat ik al over de helft van mijn minimum verblijfperiode ben! Moet nu echt eens gaan kijken of ik wat anders ga doen als het voorjaar aanbreekt of dat ik hier blijf, en hoelang dan nog. In de tussentijd vermaak ik me nog goed. Van 2 tot en met 4 dec ben ik met Uxua en Sophie naar Edinburgh geweest, een mooi karakteristieke stad met veel kanten. Na een treinreis van 5 uur kwamen vrijdagavond aan. Eerst het hostel opgezocht (wat helaas een beetje tegen viel) en vervolgens een leuke bar opgezocht. De volgende dag hebben we de Castle Hill getrotseerd en hebben we een bezoekje gebracht aan The Edinburgh Castle. We zijn de hele stad doorgelopen en hebben o.a. een bezoekje gebracht aan The National Museum of Scotland (prachtig interactief museum met een grote verscheidenheid aan tentoonstelling, én helemaal gratis!), de universiteit, het parlementsgebouw, National Monument (Griekse tempel) en uiteraard de vele Schotse souvenirs winkeltjes. 's Avonds lekker pasta gekookt in het hostel en daarna wezen stappen in The Ratpack, een swingende live piano music bar. Zondags hebben we nog een rondje door het centrum gelopen en zijn we naar The Fruitmarket Gallery geweest. 's Middags hebben we nog een rondje gelopen op de kerstmarkt en om 6 uur hebben we de trein terug naar Londen gepakt. Na een lange reis kwam ik moe maar tevreden thuis. Heb een heerlijk weekend gehad met veel cultuur, plezier bevroren pootjes.

De week daarna liep gelukkig rustig. Vrijdag eindelijk toestemming gekregen om de auto te gebruiken (jééééj!!). Daar heb ik zaterdag gelijk gebruik van gemaakt. Gezellig film gekeken bij Sara thuis zonder te hoeven regelen hoe ik thuiskom.

Vanavond vieren we Secret Santa in de pub, ben benieuwd wat ik krijg! En voor zaterdag staat Cambridge op het programma. Hopelijk wordt m'n mede toeristje voor die dag Veerle snel beter anders moet het uitgesteld naar na de kerst.

Liefs!