2 maanden alweer

9 november 2011 - Ware, Verenigd Koninkrijk

Hooi allemaal!

Inmiddels zit ik alweer ruim 2 maanden hier in Engeland en heb het ontzettend naar m'n zin! Ik ben vooral blij met het leuke clubje meiden dat ik hier ontmoet heb. We zijn erg ondernemend en onze date variëren van SATC avondjes tot citytrips. Zo gaan we het eerste weekend van december naar Edinburgh, kijk ik echt naar uit!

15 oktober kwam mijn moeder voor een paar dagen naar Engeland, was toch wel fijn om moeders weer eventjes om me heen te hebben. Vooral de kookkunsten werden zeer gewaardeerd! Op zondag zijn we Londen ingeweest. Wat zeker voor mijn moeder, die hier nog nooit geweest was, erg gaaf was. Op aanraden van Steve een Thames boottocht gedaan. Het weekend daarop heb ik vrijdags met de andere au pairs de verjaardag van Sophie gevierd in de pub. Een geslaagd avondje uit, neem maar een kijkje bij de foto's! Die avond ontstond ook het idee voor een Sex and the City avondje bij mij thuis. Dus de dag erop was het feest en lagen we heerlijk met snacks en dekentjes op de bank voor een avondje vol SATC. Zondags ben ik met Uxua naar de universiteits stad Oxford geweest. Wat een mooie stad! Vrijwel alleen maar historische gebouwen. Wat een eer als je daar kunt studeren lijkt me. Het was heerlijk weer, wat onze dag nog beter maakten. 's Middags uiteraard een 'pint beer' gedronken in een typisch Engelse pub. Het werkweekje na dit actieve weekend was lekker rustig vanwege 'half term'. Maar vrijdag 28 oktober vertrokken ik al vroeg met Inge en de twins naar Nederland.

We gingen met de boot vanuit Harwich, toch nog best een flinke overtocht. 's Ochtends rond half 7 vertrokken en uiteindelijk rond 6uur 's avonds in NL. Heb het vrijdagavond maar gehouden op bankhangen thuis, want de volgende dag stond er al een leuke date op de planning: met de bulgarije meiden! Gezellig gegeten bij Nina in het studentenhuis en vervolgens zijn we gaan stappen in Den Haag. Zondagavond met m'n vader bij m'n opa en oma langsgeweest, die erg benieuwd waren naar al m'n verhalen. Dinsdag nog een dagje op de twins gepast en 's avonds lekker gegeten met Julie bij Yara thuis. 's Woensdags ben ik nog gezellig op de thee geweest bij Jasperina. En toen was m'n laatste dagje in NL alweer aangebroken. 's Avonds kwamen Maurice, Jasmijn en Marieke nog langs. Gezellig wijntjes gedronken en als afsluiting nog met Maurice naar Bebop geweest. Was voor het eerst in Bebop en dat gaat zeker nog vaker gebeuren! Erg leuke sfeer daar. Omdat de boot vrijdags pas half 3 vertrok kon ik rustig aan doen 's ochtends. Werd om 12 uur opgehaald door Inge en we gingen weer op weg naar Engeland.

Zaterdag 5 november was het Bonfire night in Londen. Ik ben met Uxua, Sandra, Sophie en Sara naar central London afgereisd om dit vuurwerk spektakel te bekijken. Heb alleen 0.0 vuurwerk gezien, bleek dat 4 en 6 nov vuurwerk in central Londen is en niet op de 5e. Het was sowieso een super gezellige avond. Rondgelopen op de boulevard en nog wat geshopt in Oxford street. Die overigens helemaal versierd was met kerstverlichting, ook zeker een bezienswaardigheid. 's Avonds zijn we wat gaan drinken in een NL kroeg in Soho die vol zat met Spanjaarden! Van een verjaardagsfeestje bleek en het klikte wel leuk dus wij werden uitgenodigd mee te gaan naar de club waar het feestje doorgezet werd, Madame Jojo's (http://www.madamejojos.com/). Omdat we de laatste trein moesten halen konden we helaas niet heel lang blijven. Het werd een 'spannende reis terug en uiteindelijk ben ik gecrasht bij Sandra. Het was zeker een memorabel avondje Londen!

Groetjes vanuit Engeland!