Eindelijk...

7 september 2011 - Ware, Verenigd Koninkrijk

Hallo allemaal!

Eindelijk hier dan een eerste berichtje. Ik moet mezelf echt tot schrijven aanzetten, ben zo slecht in regelmatig een update geven! M'n eerste week zit er indmiddels alweer een tijdje op en zelfs de tweede week is al bijna ten einde. Wat een grote overschakeling van mijn luizeleventje in Nederland naar het leven hier in Engeland. Na 3 maanden luieren is het ineens vroeg opstaan, luiers verschonen, bekogeld worden met eten, krijsende kids maar vooral lachen gieren en brullen. Het zijn ook zulke scheetjes!

Zoals jullie al hebben kunnen zien heeft m'n vader me zondag 28 augustus met de auto hierheen gebracht. Een reis van slechts 8 uur door 4 landen bracht me eindelijk op mijn einbestemming: Peters Wood Hill 12, Ware, UK. Heerlijk ontvangen met toastjes, wijn en gezelligheid. Na een goede nachtrust zijn we de volgende dag naar het Chili Festival geweest. Een plaatselijk evenement waar veel mensen op af komen. Erg gezellig en super om door het Engelse landschap te rijden. Wat een omgeving! Het geeft je een permanent vakantiegevoel. Zeker wanneer je 's middags de eekhoortjes door de tuin ziet huppelen. Na m'n vader dinsdag weer uitgezwaaid te hebben begon het echte werk. De rest van de week met Nina, de huidige au pair, voor de kids gezorgd. En dat is nog best uitputtend! Ben blij dat ze nog 2 weekjes bleef waardoor ze me rustig kon inwerken. Donderdags zijn we wezen zwemmen met de kids. 's Avonds nogmaals maar toen met 2 poolse vriendinnen van Nina, sportief baantjes gezwommen. Zaterdagavond ben ik met Nina en 2 vriendinnen uit eten geweest en daarna zijn we gaan stappen in Hertford, als een afscheidsavondje van Nina. Voor het eerst in een Curry restaurant gegeten en daarna natuurlijk naar een echt pub. De meiden hier kleden zich hier, laat ik het zo zeggen: trendy. Ohja, de pubs sluiten hier trouwens als rond 1 a 2uur. Dat betekent dat iedereen vanaf een uur of 9 al de pub induikt. Een gezellige avond en nog een goede nachtrust, waarom doen we dan in NL niet? Gisteren zijn we met Ruben en Esmée naar een binnen speelparadijs geweest, vonden ze geweldig! T-shirtjes uit en zweethoofdjes van het rennen, heerlijk om die kinderen zo enthousiast te zien. 's Middags hebben we ze nog verder uitgekleed en zijn we gaan verven. Ze zaten onder van top tot teen, maar dat hoort erbij. Komend weekend staan er ook weer leuke afspraakjes op het programma. Vrijdag afscheidsetentje van Nina en dan een weekendje naar Londen om de stad onveilig te maken met Veerle, mijn mede NL'se au pair in Engeland. Per toeval kwamen wij er erachter dat zij werkt bij een gezin waar ik ook heel veel contact mee heb gehad.

Verder moet ik van de week een cursus Spaans regelen, krijg ik m'n eerste rijles links rijden van Steve en moet ik even uitzoeken waar ik ga sporten. Ben zo goed in dingen uitstellen (zoals jullie wel konden merken met het schrijven van de blog), ik hoop dat het voor m'n volgende update is gebeurd!

Veel liefs vanuit Ware, UK

Tjitske

1. Juliet:
    7 september 2011
    Tjitske!
    zo leuk om al die verhalen te lezen,
    volgensmij heb je het echt naar je zin.
    -wist niet dat je nog nooit
    naar een curry restaurant was geweest?

veel foto's maken!
    ook van de "trendy" meisjes.
    mijn au pair kind destijds was er zo'n eentje.
    maar hee,
    je moet af en toe wel de tijd nemen
    om te schrijven naar je vrienden in NL.
    want we missen je.
    je mag me zelfs in het spaans mailen,
    da's goed voor de oefening ;)

kusjes uit den haag!
  2. Maria:
    8 september 2011
    tjitske lieverd!

wat leuk om je verhaal hier te lezen. volgens mij heb je echt helemaal de juiste keuze gemaakt om zo lekker spontaan hiervoor te kiezen. het klinkt iig allemaal heel mooi en fijn. de kinderen zijn echt poepies! en jij past er goed bij :D haha! geniet heel erg van alles wat je bent tegengekomen en alles wat je nog gaat beleven!! en geef ons af en toe een update'tje zodat wij ook kunnen meegenieten!

KNUFFIE uit eindhoven,

maria
  3. mama:
    11 september 2011
    Hoi Tjitske,

Leuk om je berichtjes te lezen. Je hebt het volgens mij heel erg naar je zin; je straalt op foto's met de kinderen. Gelukkig heb je nu ook eindelijk door wat een luizenleventje (ja, ze blijft docent Nederlands) je hier had. Toch zal het wel wennen en die leuke kindjes zullen het je makkelijk maken. Succes met de rijlessen; lijkt me nog knap lastig! Als mijn telefoon het weer doet, bel ik je. Knuffel voor jou en de boefjes.

mama

PS Hylke blijkt goed hersteld. Derde in algemeen klassement bij de zesdaagse in Tilburg. Hadden we niet verwacht. Gisteren spektakel gezien met papa, Jos en vriendin en Jane.